تبلیغات
...:: کشتی گیران شهرستان اردکان یزد ::... - تفکرات غلط در مورد كاهش وزن (2)

...:: کشتی گیران شهرستان اردکان یزد ::...

.:: تا خدا هست دلیلی برای ناامیدی نیست ::.

پنجشنبه 30 مهر 1388

تفکرات غلط در مورد كاهش وزن (2)

نویسنده: امیر علیزاده   طبقه بندی: آموزشی و علمی، 

تفکرات غلط در مورد كاهش وزن

در بخش نخست  مقدمه ای در خصوص تفکرات غلط در مورد کاهش وزن را برایتان مطرح کردیم و 4 مورد تصورات غلط را به اختصار برایتان توضیح دادیم،حال در نظر داریم 5 مورد دیگر از این تصورات غلط را برایتان بیان کنیم که در ذیل می خوانید:

*تصور غلط شماره 5 :  یوگا درمانى براى تمام كمردردها است. واقعیت این است كه یوگا مى تواند به بهبود كمردرد كمك كند اما نه براى همه نوع كمردردى.

اگر كمردرد شما منشا ماهیچه اى دارد، آنگاه برخى از حركات كششى و بعضى وضعیتهاى یوگا مى تواند به شما كمك كند اما اگر كمردرد شما ناشى از مشكلات دیگرى است (مثل بیمارى دیسك كمر) به نظر نمى آید كه یوگا بتواند كمكى كند، بلكه باعث بدتر شدن آسیب دیدگى و درد بیشتر نیز خواهد شد.اگر از مشكلات كمر رنج مى برید، قبل از اقدام به هر نوع برنامه ورزشى با دكتر خود مشورت كنید.

* تصور غلط شماره 6 :  اگر در حال ورزش كردن عرق نمى كنید، به اندازه كافى سختگیرى نمى كنید.عرق كردن لزوما  نشان دهنده فعالیت سخت بدن نیست بلکه بدن شما از این طریق دماى خود را پایین مى آورد. بدون عرق كردن هم مى توان مقدار قابل توجهى انرژى مصرف كرد، در این خصوص پیاده روى یا بدنسازى سبك را امتحان كنید.

در ورزش کردن زیاده روی نکنید

* تصور غلط شماره 7 :  تا زمانى كه در حال ورزش كردن احساس سلامتى مى كنید و مشكلى ندارید، احتمالاً زیاده روى نمى كنید.یكى از بزرگترین اشتباهات مردم این است كه وقتى یك برنامه ورزشى جدید را شروع مى كنند یا به برنامه قبلى برمى گردند، فشار بیشترى را زودتر از زمانى كه باید، به خود وارد مى كنند. دلیل اینكار این است كه آنها در هنگام تمرین و ورزش كردن احساس تندرستى مى كنند و در خود مشكلى نمى بینند. در این خصوص فراموش نکنید که پیامدهاى زیاده روى در ورزش، یك یا 2 روز بعد از ورزش آشكار مى شوند.

مهم نیست كه بعد از مدتى وقفه، وقتى به برنامه ورزشى خود برمى گردید چقدر احساس شادابى و تندرستى كنید. در این میان هرگز نباید مقدار یا شدت فعالیت قبلى خود را به یكباره 2 برابر كنید. حتى اگر در حال حاضر اثر منفى آن را احساس نكنید، با گذر زمان متوجه آن خواهید شد و این باعث خواهد شد تا دوباره مدتى از ورزش دور شوید.

* تصور غلط شماره 8 :  دستگاههاى ورزشى مختلف مطمئن ترین راه براى ورزش هستند زیرا به كمك آنها شما

دستگاههای ورزشی بهترین راه برای ورزش کردن

همیشه به روش درست ورزش مى كنید. ممكن است به نظر بیاید كه یك دستگاه ورزشى بدن شما را در وضعیتى درست تنظیم مى كند و باعث مى شود شما تمام حركات را به روش صحیح انجام دهید.

این گفته زمانى درست است كه دستگاه مورد نظر براى قد و وزن شما به طور دقیق و صحیح تنظیم شده باشد. تا زمانى یك مربى ورزشى یا فردى كه شایستگى لازم را دارد، تنظیمات لازم را براى شما انجام ندهد در شیوه ورزش كردن دچار اشتباهات فراوانى خواهید شد و در حالى كه بدون نظارت با هر دستگاهى در حال ورزش هستید یا حتى بدون استفاده از دستگاههاى ورزشى فعالیت مى كند، خطر ایجاد آسیب دیدگى را در خود افزایش مى دهد.

* تصور غلط شماره 9: اگر مى خواهید ورزش برایتان مفید باشد، باید در هنگام ورزش كردن اندكى احساس درد ناشى از فعالیت بكنید.

از بین تمام شایعات گسترش یافته در مورد پرورش اندام و زیبایى اندام، كارشناسان معتقدند كه بحث بدون رنج كشیدن چیزى به دست نمى آید بیشترین خسارت را به افراد مى زند.

درست است كه یك یا 2 روز بعد از ورزش باید انتظار نوعى حس دردناك را در عضلات داشت اما این حس تفاوت بسیارى با درد عضلات در هنگام ورزش كردن دارد. شما نباید در هنگام انجام دادن فعالیتهاى ورزشى احساس درد و ناراحتى كنید. به یاد داشته باشید که اگر در هنگام انجام دادن فعالیتهاى ورزشى احساس درد و ناراحتى کردید یا حركات را به روش غلط انجام مى دهید یا از قبل نوعى آسیب دیدگى داشته اید.

در این خصوص كارشناسان، ورزش با درد را توصیه نمى كنند. اگر در حین ورزش احساس درد در بخشى از بدن كردید، ورزش را متوقف كنید وكمى استراحت كنید تا درد متوقف شود. دقت داشته باشید که اگر با ورزش مجدد دوباره درد شروع شد یا حتى بیشتر شد، به پزشك مراجعه كنید.

                                 منبع : ایران ورزشی - تنظیم : ایمان پناهی

نظرسنجی

    بهترین عیدی به شما چی می تونه باشه؟





آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

>