تبلیغات
...:: کشتی گیران شهرستان اردکان یزد ::... - پشتكارعامل موفقیت در تمرینات (2)

...:: کشتی گیران شهرستان اردکان یزد ::...

.:: تا خدا هست دلیلی برای ناامیدی نیست ::.

جمعه 24 مهر 1388

پشتكارعامل موفقیت در تمرینات (2)

نویسنده: امیر علیزاده   طبقه بندی: آموزشی و علمی، 

مشكلاتتان را تشخیص دهید

براى ایجاد ثبات قدم در برنامه، همیشه نتایج کارتان را بررسى كنید و هرگونه مشكل را از قبل تشخیص دهید مثلاً اگر بعد از 2 هفته از برنامه احساس مى كنید كه دارید خسته مى شوید ، پیش خودتان تجسم كنید كه اگر چند هفته دیگر بگذرد چه احساسى خواهید داشت. در این میان هرچه زودتر بتوانید برنامه را اصلاح كنید بهتر است چون اگر اجازه بدهید این خستگى همینطور ادامه پیدا كند، بدن خسته می شود و وقتى عوامل فیزیولوژیكى با عوامل روانى همراه شوند، حفظ ثبات قدم بسیار دشوار خواهد شد.

وقتى زودتر همه چیز را اصلاح و درست كنید، مشكلات را به حداقل رسانده و پروسه دست یافتن به اهدافتان برایتان ساده تر خواهد شد.

تمریناتتان را اصلاح كنید

اگر تمریناتتان موثر باشند باید سطح تناسب اندام شما ارتقا پیدا كند این یعنى پس از مدتى حركت یا تمرینى كه برایتان دشواربود باید برایتان آسان تر شده باشد. همچنین باید بتوانید براى بالا بردن شدت تمرین، مقدار وزنه هایتان را هم بالاتر ببرید اما بهتر این است كه كل برنامه تمرینی را هر از چند گاهى دوباره تنظیم كنید تا به بالاترین نتایج دست پیدا كنید و ثبات قدم در تمریناتتان را نیز حفظ كنید.

 به خاطر داشته باشید كه هدف اصلى شما با گذشت زمان تغییر مى كند. شاید با نزدیك شدن تابستان بخواهید كمى لاغرتر شوید یا پزشكتان توصیه كرده باشد كه سلامت قلبى وعروقى خود را بالا ببرید. موضوع هرچه كه باشد، فقط اطمینان یابید كه برنامه تمریناتتان همیشه به روز باشد و صد البته زیر نظر پزشک متخصص. 

به تمریناتتان تنوع بدهید

به تمریناتتان تنوع بدهید

درآخر اینكه تا مى توانید به تمریناتتان تنوع بدهید. ثابت قدم ماندن در برنامه اى كه هیچ چیز تازه اى در آن وجود ندارد كار سختى است. چه تمریناتتان را به كل عوض كنید و چه آن را به طریقى متفاوت انجام دهید، ایجاد تغییر در برنامه به شما كمك مى كند. از سوی دیگرهمیشه به انجام آن علاقه مند باشید و براى انجام آن پشتكار داشته باشید. از تغییر فصلها استفاده كنید، چرا در تابستان كه مى توانید بیرون بروید و از هواى آزاد براى دویدن استفاده كنید، تمرینات كاردیو را داخل باشگاه و با تردمیل و دوچرخه ثابت انجام دهید

پشتكار داشته باشید

دفعه بعد كه انتخابهاى مختلفى براى برنامه تمرینى و غذایى تان پیش رو دارید، اطمینان یابید كه هر یك كالرى كه انتخاب مى كنید متعادل باشد و زمان استراحت و تمرینتان هم مشخص باشد و اگر سعى كنید به جاى اینكه همه وقتتان را صرف برنامه ریزى كنید كمى به بالا بردن انگیزه تان كمك كنید مطمئن باشید كه بهترین نتیجه را به دنبال خواهید داشت.

                                                                                                                                                  منبع: ایران ورزشی

نظرسنجی

    بهترین عیدی به شما چی می تونه باشه؟





آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

>