تبلیغات
...:: کشتی گیران شهرستان اردکان یزد ::... - تکنولوژی تمرین - گام دهم: بر موانع موجود غلبه كنید(پایان)

...:: کشتی گیران شهرستان اردکان یزد ::...

.:: تا خدا هست دلیلی برای ناامیدی نیست ::.

ورزش باید در اولویت قرار گیرد. اما چگونه ورزش را در برنامه ثابت و بی تحرك خود می گنجانید؟ با یك برنامه ریزی حساب شده، تقریباً همه فرصت انجام ورزش را به عنوان بخشی از فعالیتهای روزانه خواهند داشت.

در طول چند روز معمولی، برنامه زمانی خود را كنترل كنید. در طول هفته و یا در آخر هفته. سپس با هوشیاری كامل در مورد كارهایی كه در این زمانها انجام می دهید، بیاندیشید و و ببینید كه چه مدت از این زمان را می توانید به ورزش اختصاص دهید. سعی كنید زودتر از خواب بیدار شوید، بعد از كار بیرون بروید، از تماشای تلویزیون بپرهیزید و یا در طول روز حداقل به مدت 10 دقیقه ورزش كنید.
به نظر شما این كار خسته كننده است؟ هنگامی كه از تردمیل استفاده می كنید یكی از دوستان خود را دعوت كنید كه با شما همراهی كند و یا فیلم تماشا كنید.
در این قسمت تعدادی از بهانه های معمول برای ورزش نكردن و همچنین روشهای بهتر در مورد تفكر درباره آنها ارائه می شود:
«وقت ندارم»: تقریباً همه مردم وقتی دارند كه آنرا به ورزش اختصاص دهند حتی كسانی كه برنامه بسیار شلوغی دارند. خلقیت به خرج دهید و روشهایی بیابید كه در طول روز بیشتر فعالیت كنید.
«خیلی خسته ام» : ورزش به شما انرژی بیشتری می دهد. شاید تعجب كنید كه چقدر از انجام ورزش انرژی كسب می كنید.
«ورزش خسته كننده است»: راههای زیادی وجود دارد كه ورزش را مفرح كنید.
«من خوب ورزش نمی كنم»: می توانید ورزشهای زیادی را انجام دهید بدون اینكه با كسی رقابت كند. سعی كنید با یكی از دوستانتان پیاده روی كنید، یا به خرید بروید و یا اسكیت روی یخ انجام دهید. فقط در خود ایجاد انگیزه كنید و از آن لذت ببرید.
«هوای بیرون خیلی گرم یا خیلی سرد است»: اگر لباس مناسب بپوشید، شرایط آب و هوایی نمی تواند توانایی شما را برای ورزش تحت تاثیر قرار دهد.
«ورزش كردن خیلی سخت است»: وقتی صحبت از فعالیت فیزیكی باشد، همه توانایی مختلفی برای انجام آن خواهند داشت. كاری را كه به نظرتان درست است، انجام دهید و اگر احساس می كنید انجام ورزش برای شما سخت است، آنرا به آرامی انجام دهید.
«من چاق نیستم»: مزایای ورزش چیزی فراتر از كنترل وزن است- همه برای سلامتی نیاز به ورزش دارند.

خلاق باشید:
تصمیم با انجام ورزش، یكی از مهمترین كارهایی است كه می تواند برای خود انجام دهید. اما این تصمیم باید محقق گردد و این همان چیزی است كه بسیاری از مردم در آن دچار اشتباه می شوند. خوشبختانه اگر كمی خلاق باشید می توانید به سادگی ورزش را در برنامه زندگی خود بگنجانید:
زمان ورزش خود را تقسیم كنید: اگر ورزش را 5 تا 6 روز در هفته و هر روز حداقل به مدت 30 دقیقه انجام دهید، از آن منابع زیادی خواهید برد. اما نباید تمام این 30 دقیقه را پیاپی ورزش كنید، مطالعات اخیر نشان داده است كه اگر سه بار در روز و هر بار 10 دقیقه ورزش كنید، همان منافع عاید شما خواهد شد.

* هر نوع ورزشی كه دوست دارید انجام دهید- هرگونه فعالیتی كه میزان ضربان قلب شما را بالا ببرد. اگر از انجام ورزشهای سنتی و متداول لذت نمی برید، ماشین خود را بشوئید، برقصید، چمنها را كوتاه كنید و یا بسیاری از كارهای دیگر را انجام دهید.
* انجام كمی ورزش بهتر از انجام ندادن آن است- درست است كه همه باید حداقل هفته ای سه بار ورزش كنند اما هنوز می توانید با انجام حداقل فعالیت فیزیكی، منافعی را عاید خود كنید.
* حركات ورزشی را با هم تركیب كنید: نباید هر روز یك نوع ورزش را انجام دهید. در واقع اغلب افراد حرفه ای در تناسب اندام توصیه می كنند كه فهالیتهای خود را متنوع كنید بگونه ای كه قسمتهای مختلف بدن شما در آن فعالیت شركت كنند. این امر باعث جلوگیری از بروز آسیب می شود و برنامه تمرینی شما را خسته كننده نمی كند.
* آزادانه ورزش كنید: با وجود اینكه باشگاههای ورزشی انواع مختلفی از تجهیزات ورزشی، وزنه و كلاس آموزشی را توصیه می كنند اما در واقع هیچ كدام از این تجهیزات ضروری نمی باشند. هزاران نفر، هر روز فقط با یك كفش ورزشی، ورزش می كنند. بعضی ها هم ترجیح می دهند كه به مراكز تناسب اندام بروند اما برای سلامتی نیاز به باشگاه ندارید.
انجام فعالیت فیزیكی را بخشی از برنامه روزمره زندگیتان در آورید. كارهایی انجام دهید كه از آنها لذت می برید. پیاده روی سریع انجام دهید، دوچرخه سواری كنید. برقصید. در اطراف خانه و حیاط كار كنید. بدون استفاده از ابزار، حصارهای اطراف خانه را مرتب كنید. برگها را جمع كنید. از پله ها بالا بروید!

نظرسنجی

    بهترین عیدی به شما چی می تونه باشه؟





آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

>